FAQ

* W jaki sposób mogę zamówić meble?

Jako producent mebli nie prowadzimy sprzedaży detalicznej. Współpracujemy z wieloma salonami partnerskimi na terenie kraju i zagranicą, których wykaz znajdą Państwo w zakładce „Partnerzy” oraz prowadzimy sprzedaż detaliczną we własnym salonie firmowym we Wrocławiu (Galeria Wnętrz Domar).

* Jaki jest czas realizacji zamówień?

W zależności od wielkości zamówienia i obłożenia produkcji czas realizacji zamówienia to około 5-8 tygodni.

* Czy meble są do montażu?

W zdecydowanej większości nasze meble są sprzedawane i dostarczane jako produkt zmontowany. Niemniej są bryły, które ze względu na swoje gabaryty muszą być pakowane w 2-4 elementach i wówczas są do samodzielnego montażu. Najczęściej dotyczy to: łóżek, stołów, dużych kredensów, szaf.

*Jakie są zasady użytkowania mebli?

Meble należy czyścić miękką, lekko wilgotną tkaniną, po czym powierzchnie czyszczone należy wytrzeć do sucha. Lakiery, jakie stosujemy do wykończenia mebli nie wymagają konserwacji. Zastosowanie środków chemicznych, zawierających woski, nabłyszczacze itp. do konserwacji mebli mogą spowodować zmiany strukturalne warstw lakierowanych. Powierzchnie tapicerowane należy co pewien czas oczyścić suchą, miękką ściereczką lub miękką szczotką, ewentualnie odkurzaczem z nasadką do tapicerki. Do czyszczenia tkanin i skór obiciowych nie stosować środków chemicznych typu: rozcieńczalniki, benzyna, alkohol.

Omówione zasady użytkowania i konserwacji znajdują się na naszej stronie w „Karcie Gwarancyjnej” w Strefie Download.

* Czy mogę kupić meble przez Internet?

Firma Jafra nie prowadzi sprzedaży internetowej. Nasza sprzedaż oparta jest na siatce salonów firmowych i partnerskich, do odwiedzenia których serdecznie zapraszamy.

* Z czego wykonane są meble?

W przeważającej mierze wykonujemy meble z litego drewna olchowego i dębowego, w zależności od kolekcji. Biorąc pod uwagę fakt, iż drewno jest materiałem naturalnym, który „reaguje” na otoczenie w charakterystyczny dla siebie sposób, zdecydowaliśmy się na zastosowanie w naszych meblach materiałów drzewnych (sklejka, mdf, płyta wiórowa), które z uwagi na swoje właściwości izotropowe niwelują „paczenie się” elementów. Wszystkie materiały drzewne pochodzą od dostawców, którzy posiadają certyfikat FSC.

* Jak wykonujecie stoły?

Blaty wykonujemy w konstrukcji ramowej. W środku blatu płyta, która oklejona jest wysokogatunkowym fornirem olchowym, dębowym lub czereśniowym w zależności od kolekcji. Po obwodzie stosujemy lite drewno olchowe lub dębowe.

* Jak wykonujcie szuflady?

W zależności od kolekcji szuflady wykonane są z drewna w konstrukcji czopowej, gdzie elementy szuflad połączone są w tradycyjny sposób, na tzw. „jaskółczy ogon” lub łączone na kołki. Od kolekcji również zależy, czy stosujemy prowadnice tradycyjne drewniane, czy metalowe z hamulcem oraz systemem domykania.

* Co to jest intarsja?

Intarsja to unikatowa i oryginalna technika zdobnicza polegająca na tworzeniu obrazu przez wykładanie powierzchni przedmiotów drewnianych (w naszym przypadku mebli) innymi gatunkami drewna. Technika ta znana była już w starożytności, obecnie jest niezwykle rzadko spotykana. Tworzenie mebli sztuką intarsji to długotrwały proces wymagający dużej precyzji i finezji, a meble wykonane sztuką intarsji uznawane są za elitarny i wyrafinowany wystrój otoczenia. Intarsje mogą zawierać forniry olchowe, mahoniowe, orzechowe, czereśniowe, jak na przykład w naszej pięknej kolekcji Karen-B.

* Co to jest kornik?

To celowy zabieg, wykonywany ręcznie, polegający na wykonywaniu śladów imitacji żerowania korników.

* Czy można zamówić meble w innym wymiarze, kolorze, tkaninie niż standardowe oferowane przez Państwa?

Zamówienia niestandardowe cechują się odmiennym procesem technologicznym, dlatego każde takie zapytanie traktowane jest indywidualnie. Zapraszamy do wysyłania zapytań na adres: technolog@jafra.pl

* Ile wynosi gwarancja na meble?

Gwarancja na nasze meble wynosi 2 lata.

* Gdzie i jak można złożyć reklamacje?

Reklamację należy złożyć w salonie meblowym, w którym Klient dokonał zakupu mebla. Podstawą do przyjęcia reklamacji są: dowód zakupu (faktura VAT lub paragon fiskalny), karta gwarancyjna oraz szczegółowy opis usterki.

* W jakim czasie powinna być załatwiona reklamacja?

Producent ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Termin załatwienia reklamacji nie jest ściśle określony, niemniej jako producent zobowiązujemy się do wykonania obowiązków wynikających z gwarancji w możliwie najkrótszym czasie.

* Czy mogę złożyć reklamację bezpośrednio u producenta?

Reklamacja powinna być złożona w salonie meblowym, w którym Klient dokonał zakupu mebla. W sytuacji, gdy salon, w którym Klient dokonał zakupu został zamknięty, Klient może złożyć reklamację bezpośrednio u producenta.

* Czy oferują Państwo serwis pogwarancyjny?

Firma Jafra prowadzi naprawy pogwarancyjne swoich mebli. Zapytania i zgłoszenia prosimy kierować do współpracujących z nami salonów meblowych. Serwis pogwarancyjny jest odpłatny.

Strona korzysta z plików cookie.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.